sunnuntai 26. helmikuuta 2012

To gain something you need to loose something

Jo päättäessäni, että haluan vaihtoon/työharjoitteluun/whatever kerjuuretkelle ulkomaille oli selvää, että mun pitää joko myydä tai vuokrata asuntoni pois. Mietin ensin, että laittaisin tämän vuokralle kesällä ja muuttaisin siksi aikaa porukoille. Kesän ajan voisi tahkota rahaa ja elää ilmaiseksi ja syksyllä olisi valmis liitämään maapallon toiselle puolelle pienen omaisuuden kanssa (no muutaman tonnin siis).

Nyt kun tässä on suunnitelmat muuttunut 150 kertaa kun mikään ei voi koulussa olla helppoa niin myös omat asuntoaikeet muuttuivat. Päätin, että asunnosta on aika luopua jo NYT. Työharjoittelu Thaimaassa alkaa marraskuussa (ja sen on myös paree alkaa, ärr ärr), joten asuisin 8 kk Suomessa jossain. Tämä päätös muodustui päähäni about  2vkoa sitten ja sitä puolsivat seuraavat seikat:

-Jos muuttaisin keskustaan voisin kävellä töihin ja reeneihin = aikaa säästyisi PALJON
-Bussimaksuissa säästyisi rahaa
-SAISIN KELAN ASUMISTUEN!! Jota ne munanaamat ei maksa asuntolainallisille
-Mikä taas meinaisi sitä, että ollessani saman verran töissä kuin nyt olisin ihan saatanan rahoissani (siis teoriassa jo näin keväällä olisi mahdollista laittaa jotain sukan varteen)
-Ei tarvitsisi stressata niiiin paljoa

Sitten ei muuta kuin Toasille hakemusta täyttelemään. Sitten päätin vielä vilkaista yksityisten ilmoitukset kimppakämpistä sillä Toasilta saattaisin saada kämpän vasta kesän alussa ja tää apina kun saa jotain päähänsä niin sen on tapahduttava HETI. Kävin vilkaisemassa kolmea eri asuntoa eripuolella keskustaa ja ihastuin yhteen samointein. Huone on hiukan kalliimpi kuin muissa kohteissa (veden kanssa maksaa 356e), mutta huone on tooosi iso, lisäksi asunnossa on parveke ja yhteinen olkkari, wc ja keittiö on hiljaittain uusittu. Kämppä sijaitsee ihan mun reenipaikan vieressä ja nyt voin lähteä reeneihin 10 min aiemmin nykyisen yli tunnin sijaan <3

Muutto on ensi viikolla, vielä pitäisi saada pakettiauto vuokrattua ja tietty pakattua. Kirpparille olin jo muutenkin menossa (huomenna alkaa pöytävuokra Radiolla) ja oon nyt pistänyt myyntisäkkiin oikeesti ihan sikana vaatteita, koruja ja kenkiä (vielä olisi kyllä varaa luopua paljosta, vitun hamsteri kun oon) ja tänään heitin myös facebookin myyntipalstalle jotain sisustusjuttuja myyntiin. Huomenna lisää!

Vaikka alussa tuntui pahalta kun tajusin, että jos en nyt, niin silloin puolen vuoden päästä saattaa tulla se tilanne eteen, että mun on hankkiuduttava eroon kaikista huonekaluista. Kaikki mitä oon nyt ostanut ja millä oon vaivalla sisustanut asuntoo. Sitten vaan pakko aatella, että lähenkö mä Thaimaaseen vai jäänkö mä asuun tänne jonkun fakin kirjahyllyn takia. Pitää iskee asiat oikeaan perspektiiviin. Jos oon poissa vielä pidempään kuin puoli vuotta niin teenkö sen jälkeen edes oikeesti mitään noilla jutuilla? Mä en ees muista kaikkia juttuja mitä omistan! Eli mitä väliä oikeasti. Ainoot mistä en oikeesti luovu evööör on kirjat. Mulla on niin monia vanhoja painoksia, joita on saanut metsästää sekä vaatetusalan kirjoja joita on joutunut tilailemaan ulkomailta.

Muuten tää muuttoprojekti on ollut todella puhdistava. Taas tajuaa sen, että mitä vähemmän omistaa sitä helpompi on olla ja vaan lähteä. Mikään ei pidättele!

En malta oottaa ensi viikon loppua jolloin pääsee asettumaan uuteen paikkaan ja nauttimaan Kelan täysistä tuista :P

Omaan asuntooni olen myös saanut vuokralaiset ja uskon heidän olevan enemmän kuin hyviä asukkeja omaan lukaalini. Jej!



Tässä muutama kuva kivasta asunnostani joita voi sitten haikeana katsella kun oon muuttanut pois:





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nyt sitä kommenttia!