keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Vaihtarista Kv-harjoittelijaksi

Vuoden alusta lähtien on takapuoleen iskeytyny pikkuhiljaa sellainen tuntuma, ettei sitä vaihtoon lähtöä ole todellakaan tapahtumassa ensi syksynä. Niinpä suunnitelmat a, b ja c on heitetty romukoppaan ja otettu esiin suunnitelma d joka on pikkuhiljaa muuttumassa jo suunnitelma e:ksi. Kuinka hiton vaikeeta tää oikeesti on??

Lähtiessäni Changille tammikuussa lööbaileen alkoi mulla samalla muodostumaan tuo suunnitelma D. Jos kerran vaihtoon ei pääse 2.vuotena niin mitä jos sitä nöyrtyisi (vain hieman) ja menisi ensin työharjoitteluun josta jatkaisi vaihtoon kun 3. vuosi pärähtäisi käyntiin. Ainut miinuspuoli (tän asian kanssa mä taistelin henkisesti ihan sairaan pitkään) olisi se, että Thaimaaseen pääsisi vasta marraskuussa. Voin kertoa, että yhdessä kohtaa olin valmis puremaan päitä irti kun se kesäkuun lähtö alkoi näyttämään epätodennäköiseltä. Niin vaikeaa on luovuttaa ja antaa yhtään siimaa. Tosin tässä tapauksessa tuntuu, että ainoo joka siimailee melkein päivittäin oon mä, kun Tamk ampuu jokaisen idean alas.

Changilla otin yheyttä paikalliseen suomalaisen omistamaan hotelliin. Olin jo aiemmin ollut yhteyksissä kyseisen paikan omistajaan ja kusin hunajaa kun hän suostui tapaamaan minut kasvotusten ja lupasi mulle harjoittelupaikan marraskuusta huhtikuuhun!!

Suomeen päästyäni varmistin ryhmänohjaajalta mahdollisuudesta lähteä harjoitteluun 2. vuotena ja vihreä valo vilkkui! Nyt kun neljäs jakso lähtee käyntiin niin mä lähden pyörittämään papereita harjoittelupaikkaa varten. Tottakai tässä on vielä mahdollisuus, että kv-harjoittelun ohjaaja sanookin yhtäkkiä EI, eli koitan elää niin, etten ole ottanut mitään vielä itsestään selvyytenä (toisin sanoen mä joko lähden sinne tai kuolen, lol). Vasta sitten kun koulusta herahtaa leimalla ja allekirjoituksilla varustettu paperi visaa varten mä alan uskoa ihmeisiin.

Vaihto-opiskelu Bangkokissa on nyt siis vaihtunut työharjoitteluksi Koh Changilla.
Raapustelen tästäkin vielä lisää kun homma on enemmän varmemmalla pohjalla.

Tässä muutamia kuvia tulevasta (fingers crossed!) harjoittelupaikasta.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nyt sitä kommenttia!