perjantai 9. maaliskuuta 2012

You spin me right round, baby right round like a record, baby Right round round round

Piti mennä ihan vaklaamaan että mistä sitä on viimeksi kirjoitettu vaihtoasioiden parista, sillä oma pää alkaa olemaan enemmän kuin pyörällä!

Kv-kordinaattorin jutustelun jälkeen päätin, että tähän paska ei oo jäämässä tähän. Otin yhteyden siis Tamkon (oppilaskunnan) kv-vastaavaan ja selitin tilanteen mahdollisimman selkeästi ja yksityiskohtaisesti (sormenpäät valui verta sen romaanin jälkeen...)

Vastaava vastasi (hehe) todella nopeasti ja lupasi selvittää asiaa mun puolesta ja neuvoi meikää ottamaan yhteyttä likolaisten koulutuspäällikköön joka on siis kai nyt se "the main boss" näillä huudeilla. Koulutuspäällikän tapaan ens maanantaina, mutta lukiessasi tän postauksen loppuun ymmärrät miksei se enää hirveästi itseäni inspaa.

Tässä välissä on ollut 2 tenttiviikkoa + hiihtoloma jonka aikana oli muutto uuteen asuntoon joten tässä on kaikki asiat jääneet enemmän tai vähemmän roikkumaan ilmaan.
Parempi vastaus kv-tamkolaiselta tuli hiihtiksen aikana ja tässä oma saksittu versio pääkohdista:

* AE:n dissauksen syy paljastui VIHDOINKIN kun ei se eräs nimeltämainitsematon lahonaama voinut sitä meille kertoa. Eli Tamkissa on tullut esille jonkun oppilaan väärennetyt todistukset kyseisestä vaihdosta. Järjestö kun "mainostaa vaihtoa lomana" niin se on sitten liian epämääräistä Tamkille. Joka siis kuitenkin suostui näihin vaihtoihin vielä todistettavasti syksyllä 2011...

*Kv-kordinaattorin käytös lakaistiin maton alle täysin todeten vaan, että "busy man, busy man" eli up to you too! Yksi lisätodiste siitä, ettei tuolla ole minkäänlaista valvontaa sen suhteen millaisia opettajat ja muut työntekijät ovat oppilaita kohtaan. Missä vastuu???

*Koulutuspäällikön kanssa kuulemma pystyisi solmimaan diilejä kunhan onnistuu esittämään asiansa oikein ja näyttää oman aktiivisuuden, kiinnostuksen ja motivaation. Lisäksi on aina mahdollisuus etsiä itse sopiva koulu ja järjestää paikka ominpäin.

Kaiken vääryyn mä olen valmis unohtamaan jos tuo vika kohta pitää paikkansa! Ihan kaiken! Mä voin olla vaikkapa kordinaattorin kanssa BFF jos mä oikeasti voisin lähteä free moverina vaihtoon. Ah, onko elämässä sittenkin olemassa jonkinlaista oikeudenmukaisuutta?


NO EI.


Näistä koulun perseeseen vedoista viisastuneena varmistin vielä maililla kv-vastaavalta, että puhutaanko me nyt oikeasti samasta aiheesta eli free mover vaihdosta itsehommatulla ja kustannetulla paikalla. 

Seuraava viesti kuuluikin näin:

"Free mover -vaihdot, eli itse etsityt vaihtoehdot eivät kuulu lainkaan
TAMKin repertuaariin (ml. Asia Exchange, Access Academy jne. mutta siis myös
itse hankitut paikat).

Opiskelija voi toki itsenäisesti mennä ihan minne haluaa, mutta asiassa on
muutama reunaehto:

- Opiskelija ei saa vapautusta lukukausimaksuista, kun vaihto ei ole
sopimuksen alaista vaihtotoimintaa
- Koska se ei ole sopimuksenalaista vaihtotoimintaa, TAMKin apurahoja ei
makseta lainkaan
- Opiskelija on tuon ajan poissaolevana ja hakee hyväksilukua jälkikäteen
(ei tutkinnon suoritusaikaa - ei KELA:n tukia)
- Ei takuuta täysimääräisestä hyväksiluvusta tai opintojen sopivuudesta
tutkintoon, voi vaatia näyttökokeita palatessa"


Eli VOI lähteä, mutta ei koulutukia, ei Kelan tukia, ei tietoa hyväksiluvuista ja -parasta koko hommassa- ne vielä kuvittelee, että mä olisin valmis tulemaan kiltisti takaisin Tamkiin suorittamaan loput tutkinnosta?
In your dreams fuckers!

Ja sitten taas se paras puoli, jonka on varmaan tarkoitus olla jonkinlaisena lohdutuksena mulle, mutta mä voisin oikeasti tuikata sen idiootin tuleen joka kuvittelee, että näistä fraaseista olisi jotain apua mun tilanteessa:
"Kyllä sitä kv-kokemusta saa muistakin maista. Ei sitä kannata olla noin ehdoton. Turha tehdä elämästä hankalaa."

Tässä kohtaa mun on oikeesti pakko kysyä, et jäikö mulla joku tärkeä pointti nyt huomaamatta? Eikö nyt ole kuitenkin kyse MUN ELÄMÄSTÄ?? Eikö siihen liittyvät asiat nyt viimeistään olis ehdottomia jos kaikesta muusta jo valmiiksi tinkii? Mä oon niin raivona näistä asenteista!!!! Mitä vittua ne ihmiset siellä oikein miettii??

Hankalaa mulle vaiko koululle?
Ihan kuin Tamkin tradenomin koulutus olisi jokin meriitti tässä vitun elämässä??? Mä voin pyyhkiä perseeni niillä papereilla kun ne on mulla käsissä. Turha siellä on maalailla mitään mielikuvia siitä, että jos opinnot menee vituiksi niin musta tulee joku 5 euron hutsu, joka vetää kokaiinia. Ihan kuin tässä ei olisi muita vaihtoehtoja!!!

Ensinnäkin, mulla on vakityöpaikka ja vaikka sitä aiemmin oli vetämässä ranteitaan auki pyöriessä 5 pvää viikossa siellä niin tässä nykyisessä valossa elämä oli ihanan helppoa ja harmonista back in the days.
Toiseksi, Suomessa on aika monta muuta trade-koulutusta tarjoavaa koulua joihin kaikkiin voi joko
a) anoa siirtoa
b)hakea vaikkapa yhteishaussa nyt uudestaan
Ainakin Hesan Haaga-Heliaan olisin päässyt jo viimeks heittämällä sisään (harmi kun en laittanu sitä 1. vaihtoehdoks...)
ja kolmanneksi, jos koulu kuvittelee, että mä lähden ilman mitään tukia ulkomaille ja maksan itten kipeeks koulutuksesta ja sitten PALAISIN takaisin niin hehehee, enköhän mä sitten ota hatkoja ja siirry suorittamaan koko tutkinnon ulkomaille. Koska silloin, tattadadaaa, Kela maksaa tuet kokonaan, mikä on lainan kera kuitenkin 1100e/kk.

Tamkin toimintatapa tässä koko hommassa on se, että porkkana on piilotettu (tai Tamk on syönyt sen jo aikapäiviä sitten) ja keppiä heristämällä koitetaan saada tuloksia aikaiseksi. Luottaako ne siihen, että oppilas tekee niiden ohjeiden mukaan sitten kiltisti ja menettää samalla ainakin sen 500e/kk ilmaista rahaa??Hell no!

Tän takia mä en ees ymmärrä mikä hyöty on mennä enää juttelemaan koulutuspäällikön kanssa varsinkin kun se vaikutti olevan mailinsa perusteella ei kovin innostunut "diileilemään" mun kanssa + kv-kordinaattorimme (JES) tulee mukaan pieneen kotoisaan istuntoomme.

Täytyy sanoa, että jos sitä kv-harjoittelua ei olisi nyt tulossa (tai, eipäs pidätetä hengitystä, veikkaan että ongelmia tulee senkin saralla IHAN SALETTIIN) niin laittaisin heti rumban pyörimään ja hakisin opiskelupaikkaa Assumptionista. Nyt katotaan mitä noi vielä onnistuu kertomaan lytätäkseen mun kaikki haaveet, koitetaan saada työharjoittelu läpi ja sen jälkeen Au revoir poopoheads!
Ihan siis pelkästään kiusallani mä oon nyt sitä mieltä, etten  todellakaan ota valmistuneen papereita tosta helvetin tyyssijasta. Haen jossain kohtaa siirtoa toiseen kouluun (Hesaan helpointa) ja suoritan loput opintopisteet sinne.



Niin, että maanantaihin!
Tässä on vielä yksi tentti jäljellä + koitan saada viikonlopun aikana kaikki kamani järjestykseen. Ensi viikolla voi sitten sukeltaa siihen vikkelätempoiseen arkeen täysillä. Plussaa tässä on se, että reenailut alkaa pikkuhiljaa sujumaan, enkä tunne itteeni ihan luuseriksi siellä + uusi matka on jo kiikareissa! :)

Jouskis mouskis!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nyt sitä kommenttia!