keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Sushi or not to sushi?

Hei, mä oon elossa! 

Pulsun elämä on jatkunut samanlaisena kuin aiempinakin viikkoina:
reeniä, reeniä, mustelmia, ompelun yrityksiä
ja niitä kouluhommien yrityksiä...
Katselen siis aikalailla koko päivän sossupokee netistä (nyt on menossa Flavor of Loven toka tuokkari, laatukamaa 100%).

Eilen menin Tiinan kanssa käymään pitkästä aikaa Marusekissa eli Treen ekassa japsiravintolassa, joka löytyy Westendin talosta lähellä Tuulensuuta. Meikähän on ollut uskollinen asiakas jo 8 vuotta, aina siitä asti kun muutuin Japaniloveriksi 17-vuotiaana ja päätin, että sushia on maistettava. Harmillista on se, että vuosien saatossa on kyseisessä raflassa hinnat nousseet jokaisen uuden menun kanssa ja taso laskenut samassa suhteessa. Tää on siis vähän sellainen kokemus, että sua vituttaa aivan älyttömästi mennä tonne, mut sä meet, koska se vähäkin paska mitä sieltä tulee lautaselle kovaan ylihintaan on silti niiiiiin hyvää. Sitten sä itket ja maksat, maksat ja itket.

Ikävä tosiasia on vaan se, että kun kilpailua ei pahemmin ole, rafla voi repiä millasta hintaa tahansa ja silti porukka ryömii syömään. Mä oon viimeisten vuosien aikana yrittänyt tyydyttää mun sushihimot ulkomailla iskemällä napaani niin monta makirullaa kuin vain mahdollista aina reissussa. Lontoon pikaruokaketju WASABI on ihan ykkönen ja halpa kuin satamahuora. Suosittelen kaikille lämpimästi.
Lounaslista jota luettiin kuin piru raamattua...
Tiukka tuijotus.
Lounaaseen kuuluu alkupöperöinä salaatti ja misokeitto (turha unelmoida tofupaloista keitossa, ne on menny jo kaikki!)
Kun ei läskit osaa päättää mitä tilata niin läskit tilaa kaikkee!
Miettikää ny vähän, tää maksaa 8.70 e!! 8 sushia! Tää setti olis Lontoossa 3 puntaa...
Tonkatsu eli japanilaisten kotletti sianlihasta. Om nom nom.

Tiina ei jaksanut syödä omaa Teriyaki-lohta loppuun niin mä tunnettuna jätepyllynä rohmusin kalan lopun ja riisit itselleni. (ahahahhaaaa, pakko tähän väliin laittaa, että piti kirjoittaa tosiaan jäteMYLLY, mut mulla on aina ollut joku ongelma m- ja p-kirjaimen kanssa (wtf) ja kirjotan niin käsin kuin näppiksellä niitä välillä sekaisin. Mut jätemylly, jätepylly... sama asia! :DDDDD)

Ja sitten mä otin hieman vauhtia ja pyörin sillan yli kotiin nukkumaan.
Eipähän tarttenut syödä loppupäivänä mitään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nyt sitä kommenttia!