torstai 5. heinäkuuta 2012

Tapaus iPhone 4s

Nyt kun vitutuksen suurimmat aallot ovat laskeutuneet ja kerran myös koettu häpeä on unohdettu (ainakin melkein kokonaan), voisi olla hyvä aika kirjoittaa niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin puhelimen hankinta ja miten se voi mennä vituiks ah, niin monin tavoin. Mulla, ei sulla. Koska mä osaan aina valita ne voittavat arvat.

Keväällä mietiskelin täälläkin mihin puhelimeen vaihdan tuon saatanan kätyreiden suunnitteleman Nokian minin ja kesällä tulin siihen tulokseen, että iPhone it is! Ja koska näppäränä tyttönä ajattelin säästäväni kytistelin koko kesän alun Huuto.netin tarjontaa.

Jo tuolloin olin tietoinen, että moni selkärangaton laitapuolen kulkija yrittää kusettaa netin kautta itselleen rahaa viattomilta ja hölmöiltä kuluttajilta. Joten screenasin kaikki ilmoitukset todella tarkkaan ja yritin etsiä vihjeitä laittomista aikeista. Syntymäpäivänäni (yeaapp...) huusin apinanraivolla itselleni valkoisen 4s 16 gt nettikahvilassa hintaan 385e, samaan aikaan kun kämppikseni odotteli Cafe Europassa. Nokialaiseni ( etuliitteenä VITUN) ei suostunut avaamaan Huuto.netin sivua paskalla mobiilinetillään, joten mulla oli 5 min aikaa juosta parin korttelin päässä sijaitsevaan kahvilaan oikean tietokoneen päähän.

Sähellyksestä huolimatta voitto kotiin, jeejeejee! Suck my ass little fuckers! Leuhkana kotiin siirtämään 10e myyjän tilille, joka lähettäisi luurin sitten postiennakolla Treelle.
Eipä tarttenut hirveen kauaa leuhkana olla kun ei puhelinta näkynyt vielä 2 vkon päästäkään eikä myyjä (fantasioissani todella kivuliaan suolistosyövän saanut luuseri) vastannut maileihini. Sinne meni siis 10e ja pieni palanen ylpeyttäni! Sanonta kuuluu:

Fool me once,
Shame on you,
Fool me twice,
shame on me

Mähän en tällaisista perusta sillä ylpeys on mielestäni turha luonnonvara. Kun mä jotain päätän niin mähän en luovuta vaikka se meinaisi perse edellä puuhun kiipeämistä uudelleen ja uudelleen. Uusintaottelu iPhonen herruudesta käytiin juhannuksena, mä kun vielä olin ihan kärppänä huutamassa ja nauramassa kaikille kännisille idiooteille, jotka missas hyvän puhelimen. Tällä kertaa puhelin irtosi 400e:llä. Jälleen kerran, sama homma: myyjän kanssa viestien vaihto, tilille postiennakkomaksun maksaminen (15e) ja puhelimen odottelua. Ja sitten se paketti tuleee ja meinasin pissata housuun onnesta, että nyt vihdoinkin!

Postissa selviääkin, ettei myyjä ollut merkannut mulle tarkistusoikeutta pakettiin. Eli joko maksan ja otan paketin tai odotan, pyydän myyjää tekemään palvelumuutoksen ja tarkistan sisällön ennen maksua.
Kärvistelin tiskin ääressä ja kävin sisäistä kamppailua turhamaisuuteni ja varovaisuuteni välillä. Myyjä oli kuitenkin ollut niiiin mukava maileissa, ehkä hän unohti vain laittaa tarkistusoikeuden, parka kun ei ollut aiemmin käyttänyt postiennakkoa... Onneksi kassan tyttö totesi, että "tää on kyllä aika iso summa rahaa" ja mä näin sieluni silmin tilanteen, jossa olisin maksanut 400e laatikollisesta styroksipalloja...
Ain´t gonna happen.

Kotiin siis pikavauhtia ja naputin näpsäkän ja hassun viestin myyjälle jossa pyysin häntä korjaamaan tilanteen nii me molemmat voitaisiin jatkaa elämäämme onnellisina loppuun asti. Ja mitäs sitten tapahtui? No mailit tulikin suoraan takaisin aka. vitun mailiossa ei toiminut enää!! Ja jotta nöyryytys olisi täysivoimainen, mä soitin myyjän antamaan numeroon, jossa vastasi keski-ikäinen nainen ihmetellen suuresti kun hän on viimeaikoina saanut outoja puheluita ja tekstareita.


Antti Mäkelä, tai mikä oikea nimesi ikinä onkaan ja asuit sitten Vantaalla tai jossain muualla, mä toivon, että sä käristyt hiljaa pirujen hiilipannussa suolet kiedottuna kaulasi ympärille. 
Ikuisesti. 
Amen.


Yhden rikosilmoituksen, huijatun 25 euron ja mittaamattoman nöyryytyksen jälkeen mä kävelin sunnuntaina 1.7.2012 Elisan liikkeeseen ja ostin iPhone 4s 16 gt hintaan 618e.

Korjaan, puhelin maksoi mulle yhteensä siis 643 e enkä ole koskaan niellyt happamampaa paskaa kurkustani alas. Pahinta ei ole rahojen menetys vaan tunne huijatuksi tulemisesta! Mä melkein itkin. Melkein. Kuinka hirveitä ihmiset oikein on? Onko elämä valmiiksi jo niin paskaa, että hei, laitetaan oikein ranttaliksi ja viedään loputkin mukana! Huijataan, varastetaan, tehdään petoksia, hei hei luottotiedot, tervetuloa rikosmerkintä. Vittuakaan väliä kun ei oo duunia ja käräjillä todetaan varattomaksi, joten imekää sukkaa kaikki perijänä olijat. Sillä mä en välitä!

Toisaalta, oma vika kun koitin kitsastella väärässä paikassa. En kuitenkaan suostu olemaan vihainen itselleni siitä, että luotin näihin kakkanaamoihin, mutta voin sanoa, että tätä tarinaa ei tämän jälkeen enää muille jaella. Aikani tyhmyyden parrasvaloissa on ohi. Tältä erää.


Ja jos joku haluaa seurata Instagram-kuviani, linkki löytyy täältä.



4 kommenttia:

  1. Voi luoja. Mä oon kans aatellu hankkivani iPhonen kunhan Suomiudun. Kiitos tästä valistuksesta. Skippaan kohdan 1 ja 2 eli marssin suoraan liikkeeseen. :D Onks puhelin ite kuitenkin ollu ihana?

    VastaaPoista
  2. eiks niitä sais halvemmalla siellä singiksessä? Tosin toimiikohan se sit kuin hyvin suomi-simin kanssa?

    Mut muuten kyl tykkään puhelimesta, heti kun tajusin miten se sim-kortin luukku avataan xD

    Juuri sellanen palikkapuhelin missä kaikki etenee loogisesti :P Ja instagram <3 Koska oon vaan niin tyhmä ja pinnallinen.

    Kyl se kuiteski hieman nakertaa, et "samanlaiset" nokiat maksaa 350e, että esim. baarissa kyl pidän laukkua vähän erilailla silmällä kuin ennen.

    Me like!

    VastaaPoista
  3. Saman hintasia ne on tääl Singikses. Suoritin jo tutkimuksen. :D

    Mulla on yleensä ollu tapana paiskoa mun puhelint mite sattuu. Varsinki heppatyttöaikoina. Mut nyt ku oon sivistyny aikuinen ja harrastan vaan turpaanvetoa, ni voin hankkia überpuhelimen. :)

    VastaaPoista
  4. 600e:n puhelimella on vähän pakko muuttua sivistyneeksi aikuiseksi ;)
    Mua pelottaa koko ajan et kastelen ton pepsimaxillani ja sitten se tussahtaa.

    VastaaPoista

Nyt sitä kommenttia!