maanantai 13. elokuuta 2012

London 8/2012

Tämä oli jo kuudes matka Lontooseen, sekä 7. matka Britteihin. Nyt ei todellakaan ollut mitään tarvetta juoksennella nähtävyydeltä toiselle vaan sai keskittyä olennaisimpaan eli shoppailuun. No ei, sellaiseen perushengailuun ilman sen tarkempia suunnitelmia. Sain viettää aikaa niiden ihmisten kanssa keitä halusinkin nähdä. Mun mielestä on hauskaa, että vaikka oon jonkin verran hengaillut Helsingissä niin mulla on miljoona kertaa parempi tuntuma Lontoosta. Metro, bussit ja alueet on ihanan selkeitä ja monissa paikoissa pystyy jo liikkumaan tuijottamatta karttaa ja tube mappia. Hesassa jos liikkuu 200m pois juna-asemalta niin oon ihan hukassa. 

Suurimman osan ajasta olin Claphamissa missä sekä kaverini että siskoni asuu (tosin eri päissä). Suurin osa kuvista on sieltä ja loppupuolen graffitit idästä Brick Lanelta markettien ja vintagekauppojen luvatusta mekasta. 

Mä rakastan Brittien taloja kun ne kaikki näyttää olevan peräisin 1700-luvulta vaikka osa onkin rakennettu 90-luvulla. Julkisivuja katsellessa tulee aina haaveiltua kaikista ihanasti sisustetuista kodeista ovien takana (näissä haaveissa kapeat käytävät, homeiset kokolattiamatot ja ylihintaiset vuokrat eivät ole seikkoja mihin kiinnitetään mitään huomiota).

Ja olympialaisethan olivat täydessä käynnissä vierailuni ajan, oma panostukseni kyseiseen tapahtumaan oli kavereiden kanssa katsottu päätösjuhla tv:stä. Spice girls lavalla, mmm mmm.






3 kommenttia:

  1. mulla on ihan kauhee ikävä lontooseen..
    niin kauhee että jopa sainsburyn logon näkeminen aiheuttaa rakkauden tunteita xD
    se on kyllä ihana kauppa ja niillä on ihanaa hummusta...

    VastaaPoista
  2. Joo, siis ite saa kauheet kiksit tuolla ihan pienistä jutuista. Kyllä se Big Benkin on hieno iltavalaistuksessa, mutta 24/7 auki oleva tesco ja sen päättymättömät herkkuhyllyt vie kyllä voiton anytime :D
    Possu mikä possu!

    VastaaPoista
  3. om nom nom nom!
    possuna on hyvä olla :D

    VastaaPoista

Nyt sitä kommenttia!