torstai 20. syyskuuta 2012

Visa for life, part. 5 (tai jotain sinne päin)

Siis nyt on taas pakko avautua. Mä olin vielä eilen niin onnellinen siitä, että 
a) dokumentit Thaimaasta tuli niin nopeasti
b) hain uuden version koulun opiskelutodistuksesta

Koko eilinen ilta meni kuumehorkassa pyörien, mittari näytti rapeat 38,7 astetta ja mulla on viimeks ollut kuume yli 38 astetta varmaan 15 vuotta sitten. Nyt aamulla olo on hiukan parempi kun kuume ei ole vielä noussut (pidän kyl peukkuja pystyssä, ettei nousiskaan ja eilinen oli vaan joku hullu stressireaktio) ja ajattelin vielä kun aivot toimii edes jotenkin laittaa viisumipaperit vihdoinkin kuntoon, katsoa viimeiset ohjeet palautuskuoren suhteen ja ehkäpä jopa kävellä postille ja laittaa kirjekuori onnea tuovan sadetanssin kera matkaan.

Mutta ei. Tämähän ei saakeli käy! Sillä, kun kaikki muu on kunnossa niin koulun opiskelutodistus sitten kusee TAAS! Viimeksi siinä luki boldattuilla kirjaimilla, että "harjoittelu kestää 5kk" vaikka mun tapauksessa se kestää 6 kk. Pyysin korjaamaan virheen ja nyt siinä lukee, että "harjoittelu kestää 5 kk, mutta jossain tapauksissa jos työaika on lyhyempi kuin yleensä voi harjoittelu kestää 6 kk (niinkuin tässä tapauksessa harjoittelu kestää 1.10-15.4)

Ensinnäkin:

TYÖAIKA ON VÄÄRIN! Vittu en ole edes maassa 1.10!!!!!!
Ymmärrän, että tää saattaa johtua siitä, että alkuperäisissa papereissa tuo oli oikea harjotteluaika, mutta se muutettiin koska muuten en olisi saanut suoritettua 1. periodia koulussa loppuun. Tässä kohtaa siis en voi iskee nyrkkiä kuin omaan perseeseen, että miksen tarkistanut aiemmin, että Likolla oli korjattu versio työharjottelusopimuksesta. Kv-toimistollahan on oikea versio.

MUTTA:
Jos ensimmäisessä versiossa luki vaan tuo 5kk, niin miksi tähän toiseen piti laittaa sit joku tollanen helvetin pitkä liirum laarumi?? Ketä kiinnostaa mun työpäivät?? Tää paperi menee vaan ja ainoastaan Thaimaan konsulaattiin joten miksei siinä voi vaan suoraan lukea, että harjoittelu kestää 6 kk ja that´s it? Turha russuttaa jostain koulun byrokratiasta kun sielläkään ei ketään oikeesti kiinnosta työharjoittelun pituus, VARSINKIN KUN KAIKILLA MUILLA KOULUTUSOHJELMILLA SE ON 6 VITUN KUUKAUTTA!!! Liko on itse, omassa kusipäisessä pikku tuhnuilussaan keksinyt, että opiskelijat ansaitsee samalla työmäärällä kuin muutkin 30op yhtä kuukautta nopeammin. 

Ja tästä mä oon saanut kuulla bitchailua siitä lähtien kun sain läpi sen, että olen 6 kk. "Kun meillä se on 5 kk", aha, ketä kiinnostaa? Mua koitettiin niin painostaa muuttamaan toi 5 kk pituiseksi pelottelemalla juurikin koulun byrokratialla ja sillä, että ne joutuu ilmoittamaan Kelalle eikä ne voi valehdella ja blaa blaa blaa. Ja sitten kv-toimisto ilmoitti likolle, että turpa tukkoon. Tais Tamkin yleinen käytäntö ajaa nyt hieman yli jonkut likon omat pikkumaiset säännöt HÄH HÄH HÄÄ!!


Ja nyt, TAAS KERRAN, mun piti laittaa mailia mun työharjoittelun ohjaajalle ja pyytää korjausta. Voisko ne nyt vaan unohtaa kaikki päivämäärät ja minimoida virheiden määrät kirjoittamalla yksinkertaisen paperin??

Mä en kestä...

2 kommenttia:

  1. AAAAAAAAAAAARGH!!
    ei vittu oikeesti!
    ei sulla voi olla noin vaikeeta!
    mitä helvettiä ihan oikeesti!!!

    VastaaPoista
  2. En tiedä, en tosiaankaan tiedä!!!
    This is my life! My shitty life!!! xD

    Mut ma tulee korjattu versio ja kuten sanotaan. kolmas kerta toden sanoo! Ei oo kyllä kuin 2 vkoo aikaa hankkia viisumi mut sen on vaan nyt riitettävä.

    VastaaPoista

Nyt sitä kommenttia!