torstai 22. marraskuuta 2012

Työhakemuksia, asuntoja ja koulujuttuja

On se hienoa omistaa 1,5 kämppää ja olla samaan aikaan koditon! Kyllä sitä taas eletään siellä aallonharjalla. Mä oon nyt hyvin hyvin pikkuhiljaa alkanut purkamaan jätesäkkejäni kaverin huoneeseen (sain luvan tiivistää kirjahyllyn tavaroita) ja tarkoituksena on jälleen kerran hyvin kriittisellä silmällä käydä kaikki läpi ja heivata kirpparille ylimääräiset (€ € kiiltää jo silmissä!)

Kävin tänään vilkaisemassa vihdoinkin sitä asuntoa jonka sniikkasin esiin jo Cambodiassa. Ja joka sijaitseekin Aleksanterinkadulla (vielä parempi mulle!) eikä Näsilinnankadulla. Ennen sinne menoa olin jo vakavasti harkinnut tän kaverin ja ex-kämppiksen huoneen vuokrausta omiin nimiini ja Tammelaan jäämistä. 
Plussaa: tuttua shittiä seuraavat 6kk
Miinusta: korkea hinta, pakko ostaa huonekaluja

Ajattelin kuitenkin vilkaista tuota mahdollista kilpailevaa luukkua ja kyllä meinas leuka tipahtaa asfaltille kun näki sen sijainnin (tai tajusi siis  sen) ja ne maisemat omalta partsilta!!!! AAA! Tämäkin asunto on kimppakämppä ja meikäläinen saisi siis olkkarin aivan itelleen.
Plussaa: huonekalut jää, JENKKISÄNKY, oma partsi ja halvempi vuokra
Miinusta: vielä on epäselvää missä kohtaa tammikuuta pääsisi muuttamaan

Pikaisen mietinnän ja Paulikselle soiton jälkeen päätin, että kyllä mä vielä kerran jaksani lunttuni iskee jätesäkkiin ja raahata tuonne uuteen paikkaan. Oli sen verran houkutteleva asunto, että pakko sitä on kokeilla. Ennen muuttoa, pahvilaatikkoelämä jatkukoon.


Työhakemuksia on nyt raapusteltu sormet ruvella, mutta tämän hetkinen saldo edes haastattelujen suhteen on pyöreä ja masentava nolla. Kyllä sitä taas perässä kuikuilee se ainainen turhautuminen, kun kaikki keharit kiilaa ohi ja mä jään nuolemaan näppejäni. Jään nyt odottelemaan toteutuuko mun toiveet ja pääsenkö Ikeaan töihin, nyyh :,,)

Kouluhommia oon painanut apinanraivolla (eli huomennakin lintsaan ja nukun vaan) ja alkaa se pelottava case-tehtäväkin olla loppusuoralla. Keväälle on tulossa lisää säkinpyörittely-tehtävänantoja, mutta kun tässä ripulin heitossa alkaa olemaan jo sen verran harjaantunut niin ei huolestuta yhtään. Bring it on!

On tää jännää tää Suomi-arki...

2 kommenttia:

  1. Voidaan sit käydä iltapalla sun melkein alakerras ;)

    Jenni

    VastaaPoista
  2. Hahaaa, todellakin! Mä just mietin et jos sitä laiskistu täällä Tammelassa niin mitenköhän laiskistuu tuossa uudessa paikassa kun Europaankin kävelee 2 minuutissa. Sit siinä on mäkki, subi, kiinalainen... höh höö! :D

    VastaaPoista

Nyt sitä kommenttia!