tiistai 23. huhtikuuta 2013

Ja niin ne iskut käännetään voitoiksi!

Onneksi on olemassa järkeviä ihmisiä kuten Juuso, joka ei ripuloi housuihin heti vaan jaksaa miettiä vaihtoehtoja loppuun saakka. Edellisen kirjotelman maailmanloppu selvitettiin jo samana päivänä, en vaan tässä työ- ja tenttimankelissa oo kerennyt päivittämään uutisia (koska varmasti kaikki ovat pidätelleet hengitystään asian suhteen...).

Otan siis vastaan kevään vaihtopaikan ja koulu alkaa sitten tammikuussa 2014. Mitään tarkkoja päivämääriä ei tietenkään ole vielä tiedossa ja nehän saattaa tulla vasta joskus  puolen vuoden päästä. Tamkin ihana kv-väki yrittää kuitenkin selvittää olisiko mun mahdollista lähettää Bangkokkiin jo kaikki tarvittavat paperit nyt kesällä niin, että paketti olisi vaihtoa varten kasassa jo hyvissä ajoin.

Me myös päätettiin Juuson kanssa, että meidän aikataulu pysyy samana syksyn suhteen. Eli minä ja Kata lähdetään (Kyllä, meitä onkin enää vain kaksi reipasta reissaajaa alkuperäisen neljän sijaan) elokuun lopussa junalla halki Siperian kohti Japania ja joskus lokakuun alussa Juuso tulee perässä mitä luultavammin Hong Kongiin. Meillä on siinä sitten vielä vaivattomat 3 kk aikaa reissata ennenkuin mun koulu alkaa Aasian ytimessä.

Loppu hyvin, kaikki hyvin, vai miten se nyt meni? Ohan tässä varaa vielä muutamalle pienelle muutokselle... Ehkä suurin mindfuck tässä on vaan se, että mulla on henkisiä vaikeuksia asennoitua tilanteeseen huvi ensin ja sitten työ. Aika järjetöntä aatella, että on 4 kk aikaa vaan reissata missä huvittaa (tai niin siinä määrin mitä eurot antaa myöten).

Ja koska koulu alkaa sitten tammikuussa eli seuraavan vuoden puolella, on meikäläisella taas mahdollisuus nostella hieman opintotukia! Eli nyt mun ei tarvitse maksaa kaikkea omasta pussista vaan oikeastaan aika tammikuusta toukokuuhun tulee rahotettua oikeastaan täysin Kelalla ja koulun apurahoilla. Jiihaa!

Niinkuin joku on mulle joskus sanonut:
sä oon kuin kissa, joka tipahtaa aina jaloilleen. 
Ohan se mukavaa (mukavampaa kuin siellä ojan pohjalla makaaminen), mutta joskus olisi kivaa olla kokonaan putoilematta :-)

Tämä on ehkä taas tällainen malliesimerkki siitä kuinka asiat voivat vielä muuttua olennaisesti vaikka se vaihtopaikka on hyväksytty! Ettäs tiedätte te kaikki tulevaisuuden vaihtoon hakijat!

3 kommenttia:

  1. hyvä tyttö!
    kyllä ne asiat hoituu aina :)

    VastaaPoista
  2. jes, mutta tää suunnitelmahan kuulostaa hyvältä! miten mä oon aatellut et lähette joskus syksyllä vasta, heinäkuuhan on ihan pian! :D

    VastaaPoista

Nyt sitä kommenttia!