keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

Kirpeät Kesäterveiset


Mä hautauduin töiden alle ja heräsin vasta viikko sitten siihen, että olin jo heitellyt tuhkaa päälleni, pyörinyt kuumassa pikeessä ja varastanut lokinpoikaselta höyhenet kruunaamaan omaa olotilaani. Koko vuosi on mennyt kauheessa sykkimisessä ja nyt se näkyi ja tuntui. Rahanhimoissani oon pelännyt, että jos en joka päivä mee töihin kun on mahdollista, mä tuun näkemään nälkää ulkomailla, missaan jonkun hauskan retken tai tuun kotiin vielä enemmän veloissani kuin mitä oon nyt.

Kaikella on hintansa ja oman ahneuden hinta oli muuttuminen ahdistuneeksi, vihaiseksi ja myrkylliseksi ihmisyksilöksi. Uusi mottoni on nyt "fuck the money". Rahat tulee kerättyä kokoon ilman, että omaa selkänahkaa tarvitsee uhrata yhtään enempää. Teen tämän kuukauden 4-5 päivää töitä viikossa ja otan myös rennosti. Tai ainakin yritys on kova!

Tämä siis syynä tähän kirjoittamattomuuteenkin. On ollut runosuoni hieman ehtynyt ja vaikka tässä on jo kovaa vauhtia matkajärjestelyt rullaamassa, ei ole ollut intoa kirjoittaa mistään, kun on tuntunut ettei "mitään kirjoitettavaa ole ollut". Toivottavasti tämä muuttuu tässä lähiaikoina kun pääsen takaisin omaan zen-tilaani.



Viime perjantaina tulivat myös pääsykoetulokset ja tottakai meikäläinen sai sellaiset 1,5 pistettä vähemmän kuin mikä muodostui minimivaatimukseksi. Alussa olin ihan liekeissä vain siitä, että sain niin hyvät pisteet, 44/60, sillä soopalla jota sinne tarinoin. Nyt kun muutamia päiviä on kulunut, niin on kyllä alkanut harmittamaan. Juuri kun itse haen, niin se taso on niin helkkarin kova, ettei mun pisteet, jotka olisi minä muuna menneenä vuotena riittäneet ja oisin ollut sukkana sisällä, antoivat mulle vain varasijapaikan. Niin mun tuuria! Ylitin kaikki henkilökohtaiset odotukset pisteiden suhteen eikä se sitten riittänyt. Ohan se nyt aika perseestä. Ei muuta kuin ensi vuonna uudestaan!


2 kommenttia:

  1. Voi perse :s vaan ens vuonna uusiksi sitten! Onneksi se ei viivästytä mitään kuitenkaan, kun et muutenkaan ois vielä alottanut :) mulla muuten haki yks kaveri myös Tampereelle tota samaa, eikä päässyt. Ehkä istutte vuoden päästä syksyllä sit samoilla luennoilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hoh! Kyllä! :-D
      Mun täytyy vielä kehitellä joku suunnitelma sille, että millä saan hakukirjat sit thaikkuihin ja tottakai kaikista tärkeintä: millä saan itteni lukemaan siellä tarpeeks :P

      Poista

Nyt sitä kommenttia!