maanantai 12. tammikuuta 2015

Viikonlopun blogimiitti Tampereella

Viime viikonloppuna Popot pogoillen- blogin Anna sekä Angata- blogin Rosita järjestivät matkabloggaajille blogimiitin täällä Tampereella. Ohjelmaa oli sekä perjantaille että lauantaille ja koska kerrankin jotain tapahtui omassa kotikaupungissani, otin kutsun vastaan into pinkeänä. Perjantaina miitti alkoi klo 17.30 joten kerkesin paikalle hyvin töiden jälkeen.

Perjantai-iltana lähdimme tunnelmallisella tummanvihreällä minibussilla juna-asemalta kohti Niihamaa, missä Hiking Travelin johdolla pääsimme kokeilemaan lumikenkiä ja pelattiinpa myös kiihkeä jalkapalloturnaus lumikengät jalassa. Liikuntasuorituksen jälkeen oli hienoa istua kodassa ja syödä makkaraa ja lettuja samalla kuunnellen Liisan mielenkiintoisia tarinoita. Heidän perheyrityksensä on erikoistunut luonto- ja hyvinvointimatkailuun ja toimii pääasiassa Pirkanmaalla. Curious Feetin Teea kyseli kanootin vuokraamisesta ja mä olin heti korvat höröllä kuuntelemassa. Siinä on yksi mielenkiintoinen puuhastelu nyt odottamassa lämpimiä ilmoja ihan omassa kotikaupungissa.

Liikkumisen ja syömisen jälkeen oli luonnollista jatkaa iltaa saunomisen merkeissä. Rajaportin sauna Pispalan tunnelmallisella puutaloalueella on toiminut vuodesta 1906 lähtien ja vieläkin se tarjoaa vierailijoille kunnon löylyt mahtavan tunnelman kera. Saunassa on erilliset puolet miehille ja naisille ja pesu tapahtuu vanhanaikaisesti ämpärin ja kauhan kera. Vilpoittelemaan pääsee ulos ja halutessaan siinä voi istuskellessa siemaista oluen tai siiderin. Sauna menee perjantaisin kiinni jo klo 21 ja meidän tunti vierähti todella nopeasti saunan lauteilla istuessa. Muut jatkoivat iltaansa vielä paikalliseen Kummelista tuttuun Ohranjyvä-ravintolaan, mä lähdin kotiin laskemaan lampaita sillä halusin olla kaikissa hengen voimissa seuraavana aamuna kun miitti jatkuisi.

*Miitin ohjelmiston tarjosivat Hiking Travel ja Rajaportin sauna*

Muita kirjoituksia blogitapaamisesta löydät täältä:

Matkabloggaajat Mansessa - CURIOUS FEET
Bloggareita Tampereella - Hear the World´s Whisper
Kotimaan matkailua - Kaaosta ja kukkamekkoja

1. "Kiihkeä jalkapalloturnaus", oli tosiaan :D Lumikenkäjalkapallo on kyllä nykyään mun suosikkiurheilulaji!

Mä oon niin iloinen, että teille tamperelaisillekin löyty ihan uusia juttuja kotikaupungistanne blogimiitingin yhteydessä. Jee :) mä suunnittelen täällä jo kesäistä turistipäivää Tampereella, jäi nimittäin harmittamaan, etten tälläkään kerralla ehtinyt sinne Pyynikin näkötorniin munkkikahveelle. Onneks sentään pääsin Ohranjyvään! :D

1. Hahaa! :P

Ja munkkikahvit Pyynikin näkötornissa aurinkoisena päivänä on mitä mainioin ajanviete turistipäivänä. Tervetuloa Tampereelle vaan toistamiseen! :)

2. Oli kiva ilta! On tää kyllä jotenkin hassua katsoa kuvia ja lukea toisen blogista päivästä missä on itse ollut osallisena :D. Toivottavasti tällaisia tulee lisää!

1. Mä lukaisin sun jutun ennen oman kirjoittamista ja piti oikein pinnistellä, ettei olisi tullut ihan täyttä kopiota! Oli niin hyvin koottuna kaikki siihen :)

Ja mä liputan kyllä näille tapahtumille ja koitan myös repäistä itseäni Helsinkiinkin välillä :)

3. Kiva lukea tuosta perjantaista myös kun en sinne itse ehtinyt mukaan! Täytyy korjata tilanne ja käydä saunomassa sitten vaikka seuraavalla kerralla :)

1. Suosittelen ehdottomasti Rajaportin saunaa seuraavan Tampere-reissun aktiviteetiksi :)